Regulamin Sklepu internetowego alles.pl

Sklep Internetowy alles.pl dba o prawa konsumenta na zasadach wyrażonych w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są prawnie nieobowiązujące, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów, zaś wszelkie ewentualne wątpliwości tłumaczy się na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z obowiązującymi przepisami, pierwszeństwo zawsze mają przepisy prawa.
I. Słowniczek pojęć
DZIEŃ ROBOCZY - dzień niebędący sobotą, niedzielą lub innym dniem wolnym od pracy w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach wolnych od pracy.
KLIENT- osoba fizyczna albo działająca przez osobę umocowaną, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
KODEKS CYWILNY - ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2014 r., poz. 121 ze zm.).
KONSUMENT - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
KOSZYK - usługa udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta ze Sklepu Internetowego alles.pl, polegająca na umożliwieniu mu złożenia zamówienia jednego lub kilku produktów, wpisania kodów rabatowych umożliwiających obniżenie ceny na zasadach określonych odrębnymi umowami/regulaminami, wyświetlenia podsumowania ceny poszczególnych produktów i wszystkich produktów łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki), wyświetlenia przewidywanego terminu dostawy produktów. Koszyk gromadzi składane przez Klienta oferty zawarcia umowy sprzedaży, tj. w ramach jednego zamówienia można złożyć więcej niż jedną ofertę zawarcia umowy sprzedaży. Produkty są gromadzone w koszyku na bieżąco i nie są tam przechowywane po opuszczeniu przez Klienta Sklepu Internetowego alles.pl
PRODUKT - dostępna w Sklepie Internetowym alles.pl rzecz będąca przedmiotem oferty sprzedaży. Wszystkie produkty prezentowane w Sklepie Internetowym alles.pl są fabrycznie nowe.
PROMOCJE - szczególne warunki sprzedaży lub świadczenia usług, uregulowane na zasadach wyrażonych w ramach Sklepu Internetowego alles.pl, proponowane w określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam określonych, jak np. obniżenie ceny, bądź wyprzedaż.
PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA - osoba fizyczna, które zawiera umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, o ile umowa ta nie posiada dla niej charakteru zawodowego.
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ALLES.PL - niniejszy regulamin określający zasady zawierania umów sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług udostępnianych przez Sklep Internetowy alles.pl na rzecz Klientów. Regulamin określa prawa i obowiązki Klienta i Sklepu Internetowego alles.pl. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
SKLEP INTERNETOWY ALLES.PL - platforma umożliwiająca Klientom składanie zamówień pod adresem internetowym www.alles.pl
USTAWA KONSUMENCKA – krajowe (Ustawa o prawach konsumenta –z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta) i unijne regulacje prawne odnoszące się do kwestii praw konsumentów, zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym, szczególnie w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2022 poz. 2581).
ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia umowy sprzedaży na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające produkt, co do którego Klient składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania umowy sprzedaży.
II. Informacje ogólne
1. Właścicielem Sklepu Internetowego alles.pl jest: Alicja Wojciechowska działająca pod firmą P.P.H.U. Alles Alicja Wojciechowska, ul. Ks. P. Ściegiennego 15, 95-015 Głowno, NIP 733 000 09 23, REGON 470590240, tel. 42 7194174, e-mail: esklep@alles.pl.
2. Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na wszystkie postanowienia i informacje zawarte w niniejszym regulaminie.
3. Sklep Internetowy alles.pl jako przedsiębiorca prowadzi sprzedaż produktów za pośrednictwem serwisu internetowego alles.pl, w związku z czym zastosowanie znajdują przepisy chroniące konsumentów.
4. Zamówienia można składać przez całą dobę w ciągu 7 dni w tygodniu przez cały rok z wyłączeniem przerw technicznych, o których informują na bieżąco stosowne komunikaty. Złożenie zamówienia w warunkach określonych powyżej nie jest jednoznaczne z jego realizacją w chwili złożenia zamówienia. Realizacja zamówień następuje wyłącznie w dni robocze.
5. Zamówienie jest uznane za dokonane z chwilą zastosowania przez Klienta przycisku oznaczonego: „Klikając przycisk, potwierdzasz zakup” - „Kupuję i płacę” itp.
6. Regulamin skierowany jest zarówno do Klientów będących, jak i niebędących Konsumentami, korzystających ze Sklepu Internetowego alles.pl
III. Składanie zamówień i ich realizacja
1. Warunkiem realizacji zamówienia jest wybranie przez Klienta produktu, przeniesienie go do koszyka, podanie wymaganych danych osobowych niezbędnych do wysyłki zamówienia oraz uiszczenie należności za wybrane produkty, jak również z tytułu kosztów przesyłki.
2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego alles.pl podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego alles.pl w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
3. Sklep Internetowy alles.pl zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zamówienia w przypadku, gdy dane Klienta będą niekompletne lub nieczytelne, bądź dojdzie do odmowy podania niezbędnych danych, bez których procedowanie Zamówienia nie będzie możliwe.
4. Sklep Internetowy alles.pl zastrzega sobie możliwość telefonicznego potwierdzenia danych w przypadku wątpliwości co do poprawności danych osobowych lub danych niezbędnych do wysyłki zamówienia.
5. Wszystkie produkty oferowane w Sklepie Internetowym alles.pl są fabrycznie nowe oraz wolne od wszelkich wad fizycznych, ponadto są pakowne w opakowanie produktowe oraz opakowanie niezbędne do realizacji przesyłki.
6. Sklep Internetowy alles.pl nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową w zakresie wskazanym szczegółowo w ustawie konsumenckiej, jeżeli Klient zostanie wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ww. ustawie oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptuje on brak konkretnej cechy Produktu.
7. Wszystkie ceny podane w Sklepie Internetowym alles.pl są cenami brutto zawierającymi podatek VAT. Na życzenie Klienta może zostać wystawiona faktura VAT – po zaznaczeniu odpowiedniej opcji w formularzu zakupowym.
8. Do cen zamówienia doliczane są koszty przesyłki za wyjątkiem wysyłek promocyjnych lub przyznanych indywidualnie upustów.
9. Sklep Internetowy alles.pl zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych produktów do Sklepu Internetowego alles.pl oraz przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu Internetowego alles.pl bez podawania przyczyny. Wskazane zmiany nie dotyczą zamówień przyjętych do realizacji.
10. Zamówienie przechodzi do realizacji w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail bądź w innej formie ze stosownym potwierdzeniem.
11. Zamówienia zostaną ostatecznie zrealizowane tylko w przypadku dostępności produktu w magazynie. Gdy w momencie kompletowania zamówienia zabraknie określonego produktu objętego zamówieniem Klient zostanie o tym poinformowany i będzie miał wówczas możliwość dokonania wyboru w następującym zakresie: częściowa realizacja zamówienia, wydłużenie czasu oczekiwania do momentu pojawienia się brakującego produktu w magazynie, anulowanie całości zamówienia.
12. W momencie ogłoszenia przez Sklep Internetowy alles.pl promocji, bądź wyprzedaży, przy aktualnej cenie Produktu, zostanie zaprezentowana najniższa cena jaka obowiązywała dany Produkt z 30 dni sprzed obniżki ceny w formie promocji lub wyprzedaży.
13. W przypadku Produktów, które są w ofercie krócej niż 30 dni, na ofercie zostaje zaprezentowana najniższa cena od momentu rozpoczęcia sprzedaży do momentu wprowadzenia obniżki ceny.
14. W przypadku udostępnienia przez Sklep Internetowy alles.pl funkcji opinii o danych Produktach, będzie on zamieszczał informacje, czy publikowane treści pochodzą od Konsumentów, którzy używali danego produktu, bądź go nabyli.
IV. Płatność za zamówienie
1. Sklep Internetowy alles.pl oferuje płatność przy wykorzystaniu serwisu PayU, zapłaty przelewem bankowym lub zapłatę przy odbiorze przesyłki. Automatyczna autoryzacja płatności oferowana przez PayU.pl umożliwia szybszą realizację przesyłki oraz pewność, iż złożone zamówienie jest opłacone. Pozwala także uniknąć kłopotów z ręcznym wyszukiwaniem wpłat za konkretne zamówienia i obsługi np. płatności częściowych. Aby zlecić przelew w formie tradycyjnej lub za pośrednictwem konta obsługiwanego przez Internet lub przy wypełniania papierowego formularza przelewu np. w oddziale banku, należy uwzględnić w tytule przelewu numer zamówienia.
2. Klienci chcący dokonać płatności w formie tradycyjnej muszą skorzystać z następujących danych do przelewu:
P.P.H.U. Alles Alicja Wojciechowska
BNP Paribas Bank Polska S.A.
Numer konta bankowego: 61 1750 1093 0000 0000 1063 9425
w tytule: "nr-zamówienia"
Dane do przelewu są przedstawione w momencie realizacji zamówienia.
V. Dostawa i odbiór
1. Wysyłka zamówienia realizowana jest w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku.
2. Koszty wysyłki na terenie Polski są stałe i wynoszą:
16 zł – wysyłka przy przedpłacie
20 zł – płatność przy odbiorze
3. Przy niektórych akcjach promocyjnych kwota wysyłki może nie być naliczona, o czym będzie stanowił konkretny regulamin, bądź podana Klientowi indywidualna lub ogólnodostępna informacja.
4. Aktualne koszty przesyłki podawane są zawsze w podsumowaniu zakupów i mogą w przypadkach określonych w pkt. 3 wynosić 0 zł.
5. W momencie wysłania do Klienta zamówienia, Sklep Internetowy alles.pl udostępnia numer przesyłki, dzięki któremu Klient może na bieżąco monitorować na jakim jest etapie.
6. Doręczenie przesyłki do Klienta jest zlecane zewnętrznej firmie kurierskiej, która jest odpowiedzialna za zabezpieczenie przesyłki w toku jej doręczenia.
7. W przypadku uszkodzenia Produktu do momentu jego doręczenia Klient ma prawo do ponownego otrzymania przesyłki wolnej od uszkodzeń.
8. W przypadku doręczenia uszkodzonej przesyłki Sklep Internetowy alles.pl zaleca sporządzenie protokołu szkody, w tym sfotografowanie uszkodzonej przesyłki w obecności kuriera oraz niezwłoczne poinformowanie o tym Sklepu Internetowego alles.pl. Brak sporządzenia protokołu szkody nie jest równoznaczny z wygaśnięciem prawa Konsumenta do złożenia reklamacji w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie przesyłki, tym nie mniej protokół jest bardzo pomocny w procedurze rozpatrywania reklamacji, a przede wszystkim dla wypełnienia celów dowodowych. O sytuacji związanej z uszkodzeniem przesyłki należy niezwłocznie powiadomić Sklep Internetowy alles.pl drogą mailową: esklep@alles.pl, bądź telefoniczną: 42 719 08 95.
9. Czas realizacji zamówienia jest następujący:
- przy płatności przy odbiorze czas realizacji zamówienia liczy się od chwili złożenia zamówienia do chwili przekazania zamówienia kurierowi. Następnie zamówienie jest doręczane.
- przy płatności kartą płatniczą lub przelewem czas realizacji zamówienia liczy się od momentu zaksięgowania środków za zakupiony Produkt na koncie bankowym do chwili przekazania zamówienia kurierowi. Następnie zamówienie jest doręczane.
10. Sklep Internetowy alles.pl zastrzega sobie prawo do zmiany czasu dostawy z powodów od niego niezależnych. Klient będzie o tym poinformowany drogą mailową lub telefoniczną.
11. W przypadku wydłużenia czasu oczekiwania na dostawę Klient dysponuje prawem do anulowania zamówienia.
12. Czas realizacji zamówienia nie uwzględnia dni ustawowo wolnych od pracy, w tym także sobót.
13. W przypadku zamówień składających się z kilku produktów o podanym różnym czasie realizacji, termin dostawy będzie uzależniony od terminu skompletowania ostatniego elementu danego zamówienia.
14. W przypadku uchylania się przez Klienta od odbioru przesyłki lub nieodebrania jej bez skontaktowania się ze Sklepem Internetowym alles.pl, Klient może zostać obciążony dodatkowymi kosztami związanymi z przechowywaniem przesyłki, bądź ponownym jej doręczaniem.
VI. Wysyłka za granicę Polski
Sklep internetowy alles.pl nie wysyła zakupionych produktów poza granicę Polski.
VII. Odstąpienie od umowy
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów innych niż przewidziane przez przepisy prawa, w terminie 14 dni od dnia, o którym mowa w poniższym ust. 2.
2. Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy złożenie przez Konsumenta oświadczenia o odpowiedniej treści przed jego upływem. Konsument może złożyć jakiekolwiek oświadczenie, w którym jednoznacznie poinformuje o swoim odstąpieniu od umowy sprzedaży. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży może zostać złożone w następującej formie:
- pisemnie na adres: P.P.H.U. Alles Alicja Wojciechowska, ul. ks. Ściegiennego 15, 95-015 Głowno
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: esklep@alles.pl
- z wykorzystaniem formularza odstąpienia, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu (skorzystanie z tego formularza nie jest obowiązkowe, ale może ułatwić odstąpienie od umowy)
3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży rozpoczyna się od dnia objęcia zamówienia w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
5. Sklep Internetowy alles.pl niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie do 10 dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwraca Konsumentowi dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktu, z tym zastrzeżeniem, że Sklep Internetowy alles.pl może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6. Sklep Internetowy alles.pl zwraca płatność na rachunek bankowy wskazany przez Konsumenta (np. w formularzu odstąpienia), a w przypadku braku wskazania przez Konsumenta rachunku bankowego, na który ma nastąpić zwrot płatności, Sklep Internetowy alles.pl zwróci płatność na rachunek bankowy, z użyciem którego Konsument uiścił płatność w związku z umową sprzedaży, od której odstępuje.
7. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy sprzedaży, zwrócić Produkt Sklepowi Internetowemu alles.pl Do zachowania wskazanego terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić produkt na adres: P.P.H.U. Alles Alicja Wojciechowska, ul. ks. Ściegiennego 15, 95-015 Głowno. Do zwracanego produktu należy dołączyć dowód zakupu (np. paragon, fakturę).
8. Przy zakupie na fakturę, warunkiem zwrotu należności jest odesłanie Produktów, a następnie podpisanie i odesłanie faktury korygującej.
9. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z 14 - dniowego prawa odstąpienia od umowy, Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. A zatem produkt zwracany musi być kompletny, nieuszkodzony i nieużywany, a ponadto posiadający wszystkie metki i elementy zabezpieczające, które umieszczone były na produkcie w chwili jego objęcia w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią.
10. Odpowiedzialność Konsumenta może obejmować w szczególności brak możliwości ponownego wprowadzenia produktu do sprzedaży jako produktu pełnowartościowego, koszty ponownego umieszczenia na produkcie metek i elementów zabezpieczających, a także koszty przywrócenia produktu do stanu umożliwiającego jego ponowne wprowadzenie do sprzedaży w ramach Sklepu Internetowego alles.pl.
11. Przy zwrocie Produktu Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty jego zwrotu. Sklep Internetowy alles.pl może w ramach akcji promocyjnej zaproponować Konsumentowi odbiór zwracanych produktów od Konsumenta.
VIII. Reklamacje produktów z powodu niezgodności Produktu z umową
1. Sklep Internetowy alles.pl może ponosić odpowiedzialność za niezgodność Produktu z umową na zasadach określonych ustawą konsumencką.
2. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub nieprawidłowości w zakupionym Produkcie, Klientowi przysługuje uruchomienie postępowania reklamacyjnego.
3. W przypadku chęci złożenia reklamacji należy skontaktować się ze Sklepem Internetowym alles.pl za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres reklamacje@alles.pl lub telefonicznie pod nr 42 719 08 95. Zgłaszając reklamację należy podać imię i nazwisko Klienta, nr zamówienia, jak również należy opisać przedmiot reklamacji. Wszelkie reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 14 dni roboczych od dnia ich wpłynięcia. Klient może skorzystać z dostępnego wzoru formularza reklamacji:
FORMULARZ REKLAMACJI
4. Tryb postępowania reklamacyjnego:
- W pierwszym etapie zgłoszenia reklamacji, Klient nie może od razu zażądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy bez zaistnienia szczególnych, wskazanych w ustawie konsumenckiej, okoliczności, chyba, że brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe żądanie obniżenia ceny albo nawet odstąpienie od umowy.
- Powyższe oznacza, że Klient może w pierwszej kolejności zażądać naprawienia, bądź wymiany Produktu na nowy. Jednak żądanie obniżenia ceny lub uprawnienie do odstąpienia od umowy możliwe będzie także na tym etapie, jeżeli na podstawie zaistniałych okoliczności jednoznacznie będzie wynikać, że Sklep Internetowy alles.pl nie doprowadzi Produktu do zgodnego z umową w rozsądnym czasie, nie wymieni go na nowy lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego. W tej sytuacji Kupujący ma prawo do żądania obniżenia ceny, bądź złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
6. Po zajęciu określonego stanowiska przez Sklep Internetowy alles.pl, w związku ze złożoną reklamacją, Kupujący ma możliwość skorzystać z następujących opcji:
Jeżeli:
- Sklep Internetowy alles.pl nie doprowadził Produktu do zgodności z umową (nie dokonał naprawy bądź wymiany);
- Brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, pomimo że Sklep Internetowy alles.pl próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową;
- Z oświadczenia Sklepu Internetowego alles.pl lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta,
Kupujący może:
- Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny;
- Odstąpić od umowy
7. Przy odstąpieniu od umowy ze względu na wadę Produktu Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sklepowi Internetowemu alles.pl na jego koszt. Sklep Internetowy alles.pl zwraca Konsumentowi kwotę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
8. Sklep Internetowy alles.pl może odmówić uznania reklamacji z przyczyn ujętych w jej uzasadnieniu. W tej sytuacji Klient ma prawo wnieść pisemne odwołanie, zwrócić się do Rzecznika Praw Konsumenta lub skorzystać z trybu sądowego.
9. Różnice wynikające z indywidualnych ustawień monitora komputera lub innego urządzenia elektronicznego Klienta (kolor, proporcje, wielkość itp.) nie mogą być podstawą reklamacji zakupionego Produktu. Sklep Internetowy alles.pl dokłada wszelkich starań, aby prezentowana na zdjęciach bielizna oraz jej kolor był jak najbardziej zbliżony do prawdziwego, jednak w zależności od indywidualnych ustawień wyświetlanego obrazu, jakości matrycy itp. kolor może różnić się od rzeczywistego, na co Sklep Internetowy alles.pl nie ma żadnego wpływu.
10. Wybarwienia materiału bielizny zakupionych w różnych odstępach czasu mogą różnić się odcieniem. Powyższe nie jest wadą produktu i nie stanowi podstawy do uznania za zasadną ewentualnej reklamacji.
11. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sklep Internetowy alles.pl do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z odpowiedzialności Sklepu internetowego alles.pl za niezgodność Produktu z umową niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sklepu Internetowego alles.pl, Sklep Internetowy alles.pl dokona odbioru Produktu we własnym zakresie, zaś Klient ma obowiązek Produkt udostępnić.
12. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
IX. Promocje
1. W Sklepie Internetowym alles.pl organizowane są różnego rodzaju akcje promocyjne trwające przez określony czas, jak również występują promocje na określone produkty lub mogą być przyznawane upusty procentowe na zakupy.
2. Przy niektórych akcjach promocyjnych (np. po przekroczeniu określonej kwoty), udzielanych rabatach, voucherach, kuponach, kodach rabatowych itp., koszty przesyłki mogą wynosić 0 zł (jest to tzw. bezpłatna wysyłka).
3. Do innych tymczasowych akcji promocyjnych stosuje się oddzielne regulaminy.
X. Postanowienie dotyczące Klientów nie będących Konsumentami
1. Niniejszy X punkt Regulaminu dotyczy wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami.
2. Sklepowi Internetowemu alles.pl przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sklepu Internetowego alles.pl
3. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami Sklep Internetowy alles.pl ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części a także zawarcia pisemnej umowy sprzedaży.
4. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sklepu Internetowego alles.pl z tytułu rękojmi za produkt wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.
5. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami Sklep Internetowy alles.pl może wypowiedzieć umowę sprzedaży ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyny poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia w dowolnej formie.
6. Zarówno Sklep Internetowy alles.pl, jak również jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta niebędącego konsumentem, a także wobec jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym za utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich typowo umyślnie.
7. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sklepem Internetowym alles.pl, a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sklepu Internetowego alles.pl. Jednak w pierwszej kolejności dąży się do polubownego rozwiązania danej sprawy.
8. W odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentami Sklep Internetowy alles.pl może w każdej chwili wprowadzić zmiany Regulaminu z uwzględnieniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
9. Postanowień niniejszego punktu X Regulaminu nie stosuje się do Klientów będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą zawierającymi ze Sklepem Internetowym alles.pl umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą (tzw. Przedsiębiorca na prawach konsumenta), gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, określonego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, z wyjątkiem punktu X ust. 4 Regulaminu Klientom tym przysługuje również uprawnienie do odstąpienia od umowy sprzedaży, na zasadach przewidzianych dla Konsumenta w punkcie VII Regulaminu.
XI. Postanowienia końcowe
1. Sklep Internetowy alles.pl zastrzega sobie, iż może nastąpić przerwa lub zakłócenie w świadczeniu usług drogą elektroniczną i udostępnianiu Stron Internetowych Sklepu Internetowego alles.pl, których powodem mogą być:
- kwestie techniczne takie jak rozbudowa, konserwacja systemu teleinformatycznego lub oprogramowania Sklepu Internetowego alles.pl, a także modyfikacja i jego modernizacja,
- wystąpienie tzw. siły wyższej, działania lub zaniechania osób trzecich (na które nie ma wpływu Sklep Internetowy alles.pl).
2. Sklep Internetowy alles.pl nie ponosi odpowiedzialności za utratę przez Klienta lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie (z winy Klienta) jego hasła, co może spowodować niemożność, bądź też utrudnienia w korzystaniu z Sklepu Internetowego alles.pl.
3. Sklep Internetowy alles.pl nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Klientów, w tym w szczególności za korzystanie przez nich ze Sklepu Internetowego alles.pl w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem.
4. W celu zapoznania się przez Klienta ze sposobem przetwarzana danych osobowych przez Sklep Internetowy alles.pl oraz ich ochroną, Klient ma możliwość zapoznania się z treścią Polityki Prywatności zawartej na stronie www.alles.pl Może się także zwrócić bezpośrednio do inspektora ochrony danych osobowych w celu dopytania o sposób przetwarzania danych. Pytania w tym przedmiocie można kierować pod nr tel. 600 499 192, 602 151 170.
5. Wyłącznym źródłem zobowiązań Sklepu Internetowego alles.pl jest niniejszy Regulamin oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawa konsumencka.
6. Wszelkie nieuregulowane niniejszym Regulaminem sytuacje prawne, będą rozwiązywane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
7. Do innych czasowych akcji promocyjnych stosuje się oddzielne regulaminy.



Polityka plików Cookies w PPHU Alles Alicja Wojciechowska

1. Administratorem informacji jest Alicja Wojciechowska działająca pod firmą PPHU Alles Alicja Wojciechowska z siedzibą w Głownie (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Ks. P. Ściegiennego 15, 95-015 Głowno).

2. Kontakt z administratorem danych jest możliwy drogą elektroniczną pod adresem e-mail: alles@alles.pl lub drogą tradycyjną - pisemną na adres korespondencyjny: PPHU Alles Alicja Wojciechowska z siedzibą w Głownie (95-015) przy ul. Ks. P. Ściegiennego 15.

3. Szczegółowych informacji w zakresie przetwarzania i ochrony danych osobowych udziela inspektor ochrony danych, z którym można się kontaktować w formie e-mail: inspektor.ryter@op.pl, jak również telefonicznej: 600 499 192, 602 151 170

4. Pliki Cookies, czyli tzw. ciasteczka to dane informatyczne i zarazem niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane, a następnie przechowywane na urządzeniach, za pośrednictwem których Użytkownik korzysta ze strony internetowej administratora.

5. Użytkownik oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną, lub z którym zawarta może być umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.

6. Administrator za pośrednictwem strony internetowej wykorzystuje pliki Cookies w celu dostosowania zawartości strony internetowej do aktualnych potrzeb Użytkownika, a w szczególności do rozpoznania urządzenia Użytkownika i wyświetlenia strony w sposób dopasowany do potrzeb Użytkownika, jak również pliki Cookies są wykorzystywane w celach statystycznych i marketingowych, dzięki którym Administrator może ulepszyć swoją stronę.

7. Pliki Cookies rejestrują aktywność Użytkownika strony internetowej i przez to rozpoznają urządzenie, z którego korzysta co pozwala na optymalne wyświetlanie zawartości strony internetowej dostosowanej również do potrzeb Użytkownika.

8. Stosowane na stronie internetowej rozwiązania są bezpieczne dla urządzeń Użytkowników korzystających ze strony internetowej Administratora

9. Administrator wykorzystuje dwa typy plików Cookies, mianowicie sesyjne oraz stałe. Cookies sesyjne są to pliki tymczasowe przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika do momentu jego wylogowania, bądź opuszczenia strony internetowej. Z kolei pliki Cookies stałe są przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika przez określony czas, tj. określony w parametrach plików Cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

10. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików Cookies do swojego urządzenia, co może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Administratora.

11. Użytkownik może dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików Cookies poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi.

12. Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki Cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa.